Donera oanvända twittertecken till Läkare i Världen

Tillsammans med JMW Kommunikation fortsätter vi vårt pro bono-arbete för Läkare i Världen. Vi har gått vidare på inslagen bana med att leta oanvända ytor för kommunikation där vi kan låta människor donera annonsyta till Läkare i Världen. På så sätt hjälper vi dem spara in annonspengar som istället kan gå till kärnverksamheten, d.v.s. att hjälpa fler människor i behov av vård. Förra året gjorde vi mobilappen Screen Donor där användare kunde donera yta på sina mobilskärmar till annonser från Läkare i Världen. I år satsar vi på Twitter med tjänsten Tweet Donor.

Det är nämligen så att det finns siffror som visar att medellängden på ett twitterinlägg är cirka 68 tecken. Då maxantalet tecken på Twitter får vara 140 så innebär det att 72 tecken, i genomsnitt, går till spillo varje gång någon twittrar. Tecken som skulle kunna användas till att säga någonting viktigt om Läkare i Världen. Därför har vi skapat Tweet Donor.

Med det sagt hoppas vi nu att du som har ett Twitterkonto ska logga in på www.tweetdonor.com, skriva dina redan din tänkta ”tweets” precis som vanligt, de tecken du inte använder kommer att omvandlas till viktiga textbudskap från Läkare i Världen. Texten läggs in automatiskt i ditt inlägg och du kan sedan välja att publicera som vanligt i ditt flöde. På detta sätt hjälper du Läkare i Världen att nå ut till fler människor vilket är viktigt då de som ideell organisation är beroende av bidrag och volontärer.

Se filmen om TweetDonor

Skrivet den 19 april av

Per Almhorn

Vi välkomnar Bonnier Tidskrifter och Asedo som nya kunder

IVEO är mycket glada att kunna välkomna Bonnier Tidskrifter och Asedo som nya kunder!

Asedo kontaktade IVEO för att få hjälp med koncept, design och teknisk implementation för deras nya e-handel. IVEO kommer även stå för integration mot Asedos nya bakomliggande e-handels- och PIM-system. Vi är mycket glada att få in en ambitiös e-handlare i form av Asedo och ser redan fram emot att kunna lansera den nya plattformen och visa för Asedos många kunder.

IVEO kommer även hjälpa Bonnier Tidskrifter med en av sina stora digitala satsningar under våren. Även i det här fallet kommer vi arbeta nära Bonnier och ta fram koncept, design och teknisk implementation. Vi ser stor potential hos Bonnier som satsar mycket på digitalt i alla kanaler för tillfället och vi är oerhört stolta över att få hjälpa till med deras digitala transformation.

Återigen, ett stort tack för förtroendet och varmt välkomna som kunder till oss på IVEO.

Skrivet den 2 mars av

Vilhelm Josander

Vi är Årets Digitalbyrå 2015

IVEO är Årets Byrå 2015!

Regis årliga tävling Årets byrå kartlägger hur nöjda Sveriges köpare av digitala tjänster och kommunikation är med sina byråer. Resultaten är baserade på över 2700 kundbedömningar och vi är vansinnigt stolta över vinsten i kategorin Årets Digitalbyrå 7-25 MKR. Vinsten visar att våra fina kunder tycker om oss och det jobb vi gjort tillsammans. Nu blickar vi framåt emot ett 2016 fyllt med spännande och utmanande digitala projekt tillsammans med befintliga och nya kunder.

arets-byra

Se alla vinnare av Årets Byrå här:
http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/02/11/de-vann-i-arets-byra/

PS. Vi letar efter nya medarbetare! Är du sugen på att komma och jobba hos Årets Byrå 2015 så tycker vi att du ska läsa mer här.

Skrivet den 12 februari av

Johan Wallberg